ציוד לעבודות עפר וחציבה

עבודות עפר מקצועיות מבוססות על ציוד כבד – חברת א.ו. עבודות עפר מתבססת על הציוד המתקדם ביותר המצוי בשוק.

כשאומרים ציוד לעבודות עפר הכוונה היא לציוד הנדסי כבד אשר מיועד לביצוע של עבודות עפר שונות כגון סלילת כבישים, עבודות בנייה, פינוי פסולת, חציבות, קידוחים ועוד. אם בעבר עבודות עפר דרשו זמן רב והיערכות מיוחדת, הרי כיום תודות לציוד חדשני לעבודות עפר ניתן לבצע עבודות מסובכות, במהירות רבה ובדייקנות. כאשר אנו בוחרים חברה לעבודות עפר וחציבה, אחד השיקולים הוא האם יש לאותה חברה ציוד מתקדם ועדכני. חברת א.ו. עבודות עפר מצוידת בציוד ההנדסי העדכני והאיכותי ביותר.

סוגי הכלים בעבודות עפר

טרקטור שופל לביצוע עבודות עפר

הטרקטור על הגרסאות השונות שלו הוא כלי עיקרי בציוד לעבודות עפר. הוא משמש להובלת עפר, לחפירות בשטח, לסלילת כבישים ולעבודות נוספות. ממדיו של הטרקטור מקשים עליו לבצע עבודה במקומות קטנים, צרים, או לא נגישים שבהם נדרשת יכולת תמרון גבוהה. לטרקטור 3 חלקים – תא המפעיל, יעה גדולה שבחלק הקדמי שלו, ויעה קטנה הנמצאת בחלקו האחורי. את היעה הקטנה ניתן להחליף בכלים כגון פטיש הידראולי, מקדח, וו גרירה ועוד כלים שונים.

דחפור הוא כלי חזק וגדול ולו כף גדולה המחוברת בחזית הכלי שתפקידה לדחוף את הקרקע, לערום, להסיר מהמורות, להזיז ערמות גבוהות ולבצע פינוי עפר. דחפור משמש גם לפילוס נתיבים, ליישור קרקע, להריסת מבנים, למילוי בורות, לחישוף ועוד שימושים.

מחפרון

הבובקט או מחפרון הינו כלי גמיש ומודרני המסוגל להסתובב במאה ושמונים מעלות. משום הגמישות שלו לעבודות בנגישות בעייתית, ניתן לבצע אתו עבודות שונות שהטרקטור אינו יכול לבצע. רוחבו הוא לכל היותר 2.5 מ' וארכו עד 4 מטרים.

הבולדוזר הוא כלי גדול ולו כף ענקית המשמשת להרמה ושינוע של עפר, למשטחי קרקע ושימושים נוספים. אחד השימושים העיקריים הוא יישור והידוק שטח.

 

שופל

שופל הוא אחד מן הכלים החשובים בכל מערך של עבודות עפר. השופל – קיצור של שופלדוזר – הינו גדול, ובעל כף קדמית גדולה אשר מייחדת את השופל מכלי עבודות עפר אחרים. עם הכף הגדולה משתמשים להערמת פסולת, הזזת עפר, חצץ או חול, ולהעמסתם על משאיות. בשופל משתמשים לחפירות, לעבודות בנייה עמוקות, לעבודה במכרה או מחצבה וכן לחקלאות. יש שופלים שונים בפרמטרים כגון משקל, עוצמת מנוע, סוג וגדל כף העמסה ועוד. ניתן להחליף את הכף בזרועות אחרות לצרכי חציבה או קידוח למשל.

מגרדת ממונעת (Motor Scraper)

המגרדת היא כלי הנדסי כבד אשר משמש להעברת אדמה ועוד עבודות עפר. המגרדת בנויה משני חלקים – גורר ועגלת גרירה. כאשר העגלה מורדת, הלהב שבקצה חודר לתוך האדמה וחותך בה. תנועות קדימה ואחורה של המגרדת גורמות לעפר להשפך אל תוך היעה. למגרדת אסור לנוע בכביש ולכן היא מיועדת לעבודה באתרי עבודות עפר.

משאית רכינה/משאית עפר

משאית הן חלק חשוב בעבודות עפר. משאית עפר כוללת מכולה פתוחה אשר משמשת להטענת עפר באתר העבודה ולשפיכתו באתרי פינוי פסולת. באמצעות בוכנה ניתן להרים ולכוון את המכולה בזוויות שונות.

ציוד טכנולוגי מתקדם

בעת בצוע עבודות עפר יש צורך לחשב את כמויות העפר המפונות, להתאים למקום השפיכה ולהיעזר בידע בהנדסה גאו-טכנית. ציוד מתאים הנדרש לחישובים אלה הוא סרגלי חישוב מיוחדים ותוכנות מחשב הבנויות ספציפית לצורך זה.

אולי יעניין אותך גם

ציוד לעבודות עפר וחציבה
Please select listing to show.