בדק בית למבנים ציבוריים

מה זה בכלל בדק בית? בשוק קיימות חברות רבות המציעות שירותים ונותנו מענה בתחום של בדיקת מבנים, ליקויי בנייה, בדיקת רקע של תושבים, שכנים, שכונות ועוד. לדוגמא, אדם שמעוניין לעבור דירה עשוי להזדקק לשירותים של בדק בית אם אינו מכיר את השכונה או האיזור שאליו הוא מתעתד לעבור. הוא עשוי להיות מעוניין לדעת מי השכנים העתידיים שלו, מה המוניטין של השכונה ועוד. זה מה שעושות החברות של בדק בית. קיימות חברות כאלה למגזר הפרטי, העסקי והציבורי.

בדק בית בשילוב עם תמ"א 38

תכנית מתאר ארצית 38 (המכונה בקיצור תמ"א 38) הינה תכנית לחיזוק ושיפוץ מבנים כדי להגן עליהם מפגיעה ונזקים של רעידת אדמה חזקה. מדובר בשיפוץ יסודי וכולל, שהחברות המבצעות מציעות בתוכו גם שידרוג למפרט הקיים של הבניין, כמו לדוגמא הוספת מעלית, התקנת מרפסות בדירות הדיירים ואפילו הוספת קומות נוספות. אז מה הקשר בין השניים? פשוט מאד! חברות רבות המתמחות בייעוץ של בדק בית יוכלו להרחיב את חוות הדעת המקצועית שלהן ולהמליץ על התאמת מבנה או בניין לתכנית תמ"א 38.

מבנים ציבוריים והבדיקות שמתבצעות בהם

במושג "מבנים ציבוריים" מכללים בתי ספר, גני ילדים, בתי חולים, מוסדות ממשלתיים הנותנים שירות לאזרחים ועוד. בדיקות של בדק בית חשובות במיוחד במבנים אלה מפני שהם מיועדים לאכלס כמויות גדולות של אנשים בו זמנית וחשוב לוודא שלא קיימים ליקויי בנייה במבנה, כאלה העלולים לסכן את העובדים ואת המבקרים בו. פרוייקט תמ"א 38 יכול להתבצע גם במבנים ציבוריים והבדיקות וחוות הדעת תהיינה זהות לאלה של בניין מגורים פרטי.

בין הבדיקות המבוצעות ניתן למצוא:

  • בדיקות לווידוא יציבות הבניין והסיכון לטלטולים בעת התרחשות רעידת אדמה (גם לא חזקה).
  • ליקויים סביבתיים וכאלה המשפיעים על הסביבה הקרובה של המבנה – רעש, חוטי חשמל חשופים, תעלות מים לא אטומות ועוד.
  • עמידה בתקני הבנייה המחמירים – שימוש בחומרים המותרים על פי החוק והתקן.
  • פגמים חיצוניים ופנימיים בשלד המבנה – פגמים אסתטיים, רטיבות, נזילות ועוד.

מומלץ לפנות לחברה המתמחה בתחום כדי לקבל חוות דעת מקצועית ואמינה.

אולי יעניין אותך גם

בדק בית למבנים ציבוריים
Please select listing to show.